Verzenden en retourneren

Verzending met Wijnservices

Hieronder vindt u de meeste gestelde vragen op verzendgebied. Mist u een vraag of heeft u liever een medewerker die u te woord staat? Bel ons of vul het onderstaand contactformulier in.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor Nederland & Belgie zijn:
....

Waar leveren jullie?

Wij leveren onze producten in heel Nederland en Belgie. Woont u in een ander land, neem dan contact op met ons via de email.

Wat is de levertijd?

Als u uw bestelling op een werkdag plaatst heeft u het meestal binnen 2-4 werkdagen in huis. Mits het product op voorraad is. Alle producten in ons aanbod liggen op voorraad, soms kan het geval zijn dat er door veel bestellingen tegelijk toch een iets langere levertijd kan ontstaan. U kunt ons altijd bellen of mailen voor meer informatie over het voorraadaantal van een gewenst product.

Met wie verzenden jullie?

Dankzij grote samenwerkingen kunnen wij de producten tegen scherpe prijzen versturen met PostNL en toch goede aflevercondities voor u als klant.

Wijnservices  retourbeleid

Wijnservices hanteert een zichttermijn van 14 dagen. In de zichttermijn kunt u zonder opgaaf van reden uw bestelling retourneren. De zichttermijn gaat in op de dag van ontvangst van bestelling. Binnen de zichttermijn retourneren is alleen mogelijk met originele verpakking, onbeschadigd en onbevuild. Retouren dienen compleet te zijn. Als blijkt dat er onderdelen ontbreken wordt uw retour niet in behandeling genomen.

De pakbon en het retourformulier moeten altijd mee gestuurd worden anders wordt uw retour niet in behandeling genomen. U kunt hier het retourformulier downloaden. Als u een product retour stuurt krijgt u geen vervangend artikel. Een nieuw product kunt u via de webshop opnieuw bestellen.Indien u een verkeerd artikel of een artikel met een fout heeft ontvangen moet deze altijd terug. Alle retourkosten zijn voor ons als winkelier. Schade aan ontvangen artikelen binnen 48 uur na ontvangst van uw bestelling melden via e-mail of telefoon. Het is niet toegestaan artikelen na de zichttermijn te retourneren, tenzij het een garantie betreft.

Hoe kunnen de artikelen retour?

Artikelen kunnen zelf teruggestuurd worden via PostNL naar ons adres:

....

Retour binnen of buiten garantieperiode

Wilt u een defect artikel retourneren op basis van een gegronde reden, dan zijn alle kosten binnen de garantietermijn voor Wijnservices. Wilt u een defect buiten de garantieperiode retourneren? Dan is het mogelijk dat een deel of alle kosten door worden berekend naar u, wel vragen wij eerst contact met ons op te nemen via info@wijnservices.nl voor indicaties.

Verwerkingstijd

Wijnservices hanteert een verwerkingstijd van 5 werkdagen. Na verwerking van uw retour zult u geïnformeerd worden over de status en verdere gang van zaken. Wij streven er naar om het door u betaalde bedrag binnen 7 á 14 dagen terug te storten met een maximum van 30 dagen. Bij een retour binnen de zichttermijn wordt het gehele bedrag inclusief de verzendkosten teruggestort. Let op, dit geldt alleen als het product in de originele verpakking en ongebruikt / onbeschadigd retour is gestuurd.

Facturen

Het is niet mogelijk om uw adresgegevens te wijzigen op een bestaande factuur.
Zakelijke klanten ontvangen bij bestelling geen factuur maar een pakbon. Een factuur is later opvraagbaar via info@wijnservices.nl.

Wat zien wij als een gegronde Klacht?

Deze is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • Beschadiging door opzet of door nalatigheid
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
  • Normale slijtage
  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Downloads

U kunt hier het retourformulier downloaden en een overzicht van de Wettelijke bepalingen m.b.t. Retouren n.a.v. aankoop op afstand.